tirsdag 23. april 2013

Sesongen begynner

På tide med et nytt innlegg. Vi står foran starten på sesongen og jeg er nokså spent må jeg si. Det uttalte hovedmålet for våren, Sentrumsløpet (10km i Oslo) er bare dager unna og jeg er ikke så værst forberedt, men tør heller ikke garantere for pers. Som nevnt tidligere i bloggen var treningsarbeidet variabelt i årets innledende måneder. De siste 6-7 ukene har jeg hatt bra trykk med 6-7 økter pr uke og begynner å føle meg mer gjennomtrent igjen nå. Jeg har også hatt to brukbare prestasjoner siden sist. Ikke minst var 5-kilometeren forrige onsdag i Arna en real opptur. 16:43 var ikke bare min nest beste tid på distansen i seg selv, men det som hittil kun har fremgått i lukkede kretser er at dette var tid inklusiv en innlagt tur i skauen for et nødvendig ærend. Jeg fikk løst det på tilnærma optimal måte ift å tape minst mulig tid (tipper 7-10sek), men trekker man fra dette så er jeg jo farlig nær pers (som er 16:32 fra Åsaneløpet i fjor).

Jeg tør derfor påstå at formen er omtrent der jeg ønsket den skulle være. Men dagsformen varierer litt og jeg traff nok en "topp" forrige onsdag. Det spennende nå blir om jeg klarer å treffe en ny topp lørdag. De siste 2-3 dagene har jeg følt meg litt tyngre i beina på trening, antakelig er det litt slitasje som gjør seg gjeldende. Med de siste 3 dagene mellom i dag og lørdag må jeg klare å hente meg inn og bli uthvilt og skjerpet. Klarer jeg det, lever persen min på 10km - 35:02 fra vinterkarusellen før jul, ytterst farlig.

Etter sentrumsløpet kommer en lang rekke løp, både baneløp, gateløp, stafetter og motbakkeløp. Så nå begynner sesongen - dette blir moro! Kom an igjen- bli med på et løp du også! :D

1 kommentar:

  1. Det var en imponerende 5 kilometer du løp. Det blir spennende å se hva du kan få på Sentrumsløpet. jeg har troen på at du klarer pers
    Hilsen Stian

    SvarSlett